Uitjes

London 2017 // dag drie (en vier)

Een paar maanden geleden ging mijn telefoon; het was een van mijn beste vriendinnen Marieke. Ze vroeg of ik even wilde gaan zitten en vertelde me toen dat ze een vlucht en hotel naar Londen had geboekt voor ons samen. Ik was sprakeloos, wat een geweldige verrassing! Ook vriendin Ciran ging mee en na maandenlang aftellen was het eind februari eindelijk zo ver.

tn_img_1779Donderdag 2 maart

Ook vandaag begint weer met een full English breakfast met ei, spek, worstjes, baked beans en toast. Normaal ben ik daar niet zo van maar we maken zulke lange dagen en eten zoveel zoetigheid dat zo’n hartig ontbijt er wel in gaat. Marieke geeft tijdens het ontbijt aan dat ze graag naar nog een musical wil die avond dus we gaan als eerste met de metro naar Piccadilly Circus om een kaartje voor haar te regelen. De keuze valt op Kinky Boots, een minder bekende musical maar hij stond erg hoog op Marieke haar wensenlijstje. De jongen die haar het kaartje verkoopt raadt aan om naar Buckingham Palace te wandelen dus dit doen we. Het zonnetje schijnt volop en het is een mooie wandeling. Buckingham Palace, en alle andere toeristische plekken heb ik al meerdere malen gezien maar het is Marieke haar eerste keer in Londen en het blijft mooi om te zien. We drinken koffie bij Pret a Manger  en lopen door richting Westminster Abbey en Big Ben.

tn_img_1804 tn_img_1807

tn_img_1810Om half een hebben we een reservering staan bij Fortnum and Mason op het Kings Cross station voor een afternoon tea. Lekker decadent en hartstikke duur maar zo lekker en op en top Engels. We smullen van sandwiches, scones en lekkere hapjes. Vooral de red velvet taart is goddelijk, hier had ik wel een groter stuk van gelust maar ik zit helemaal vol van al dat lekkers. Met een goed gevulde buik gaan we naar de Tower Bridge, het is nog steeds stralend weer dus na een wandeling langs de Thames ploffen we op een bankje neer om even te genieten van het zonnetje. Vandaag doen we wat rustiger aan en dat is eigenlijk wel lekker. We winkelen nog wat bij Oxford Circus, ik koop een geweldig jurkje bij Simply Be. Jammer dat we die winkel niet in Nederland hebben want ik had er nog veel meer kunnen kopen. Maar aangezien we alleen met handbagage reizen houd ik het bij een jurkje.

tn_img_1811 tn_img_1847

We eten die avond bij Léon, een zogenaamd goed fast food restaurant. Het menu staat vol heerlijke gerechten en het kiezen is erg lastig. Ik ga uiteindelijk voor een köfta wrap, smullen! Deze keten zou ik ook wel in Nederland terug willen zien, snel en makkelijk een gezonde maaltijd op tafel. We nemen hierna afscheid van Marieke en gaan met zijn tweeën nog even winkelen. Onze favoriet; de supermarkt Tesco. Vanwege eerder genoemde handbagage houden we ons in maar ik kom toch met een tas etenswaren naar buiten. Gedeeltelijk mijn ontbijt voor de volgende ochtend maar ook veel lekkers voor mee naar huis.

Ondanks dat het pas 7 uur is besluiten we naar het hotel te gaan, lekker uitgebreid douchen en dan onze koffers inpakken. De rest van de avond liggen we lekker op bed tot Marieke rond elven thuis komt. Daarna gaan we snel slapen want de wekker gaat al vroeg.

Vrijdag 3 maart

Om kwart over drie gaat de wekker. Iets na half vieren stappen we in een taxi naar Liverpool Street en om half vijf vertrekt onze bus naar het vliegveld. Op London Stansted hebben we nog een paar uur om onze laatste ponden uit te geven. Ik drink een flinke bak koffie, koop mijn favoriete handcreme bij Boots en om half 9 vliegen we terug naar Eindhoven. Die avond ben ik om half acht thuis na een flinke reis en ik ben helemaal kapot. Gelukkig heeft J. het avondeten klaar en pakt hij mijn koffer uit terwijl ik met de honden knuffel. Londen was geweldig, maar thuiskomen is ook heel fijn!

Klik hier om over dag een te lezen
Klik hier om over dag twee te lezen

1 thought on “London 2017 // dag drie (en vier)”

1. London is zo fantastisch! Wij zijn vorig jaar geweest en gaan dit jaar waarschijnlijk nog een keer haha. Leon zit trouwrens op schiphol hier in Nederland, mocht je een keer in de buurt zijn 😉