Interieur Organiseren

Verhuisseries #1

e gaat verhuizen, er moet van alles gebeuren, maar waar begin je nu? De komende weken zal ik jullie meenemen tijdens ons avontuur. Vandaag begin ik met de eerste dingen die je moet regelen. Ik ben een fervent lijstjesmaker dus het eerste wat ik heb gedaan is een notitieboekje pakken en lijstjes maken. Alles wat in mijn hoofd ronddwaalde werd op papier gezet, dit zorgt voor rust in je hoofd.

Adreswijziging

Schrijf op aan wie je je adreswijziging door moet geven. Denk daarbij niet alleen aan vrienden en familie maar voornamelijk aan bedrijven en instanties.

  • zorgverzekering
  • telefoon abonnement
  • vaste telefoon, televisie en internet
  • school / werk
  • tijdschrift abonnementen
  • webshops waar je regelmatig besteld
  • gemeente
  • energie / water bedrijven
  • DUO
  • Huisarts / ziekenhuis
  • Apotheek
  • Kijk ook eens naar de Post NL verhuisservice, hierbij stuurt PostNL je post automatisch door naar je nieuwe adres. Dit is ontzettend handig als je adreswijzigingen vergeet door te sturen of als bedrijven het niet op tijd verwerken. Dit raad ik iedereen aan!

Nodig tijdens het klussen

Wat heb je nodig tijdens je klusdagen, het huis zal leeg zijn dus je hebt alles nodig! Het hangt er natuurlijk vanaf wat je allemaal moet doen in het nieuwe huis maar hier zijn een paar tips:

  • Plastic bekers en borden
  • Verhuisfittingen plus gloeilampen (neem ook kroonsteentjes mee)
  • Schoonmaakmiddel, doekjes en emmers
  • Klusmateriaal (hamers, schroevendraaier, spijkers, schroeven, zaag etc.)
  • Pen en papier
  • Ranja en makkelijk eten
  • Een trap/ladder
  • Verlengsnoeren
  • Zeep en afwasmiddel
  • Theedoeken en handdoeken
  • Wc papier
  • Koffiezetter en waterkoker
  • Telefoonoplader

Wat moet je kopen

  • Wat moet je allemaal kopen voor je aan de slag kunt, bereken hoe veel verf en laminaat je nodig hebt, wat voor gordijnen wil je, heb je schroeven, pluggen, spijkers nodig, gereedschap, meubels.. Denk ook aan muurvuller, plamuurmessen, afdekzeil, afplaktape etc.
  • Zorg dat je de dingen die je koopt voor het klussen/verhuizen en de dingen die je tijdens het klussen meeneemt van huis apart houdt van je daadwerkelijke verhuisdozen.
  • Vind je verhuisdozen duur dan kun je op Marktplaats kijken of in je omgeving rondvragen. Als je een Ikea in de buurt hebt kun je daar van die blauwe grote tassen kopen voor 50 cent per stuk. Ik heb er 15 gekocht voor dingen als kussens, dekbedden en voor de laatste dingen die ingepakt moeten worden.

 

Tips voor het inpakken

  • Label je verhuisdozen, ik plak etiketjes met de kamer waar de doos hoort en wat er in zit. Dit scheelt veel extra gesleep en zoekwerk na het verhuizen. Plak het etiketje op de zijkant van de doos en niet op de bovenkant, anders kun je niet zien wat er op staat als de dozen gestapeld zijn.
  • Denk ook goed na in welke volgorde je gaat inpakken, het is niet handig om je hele keuken in te pakken als je nog moet koken. Maar boeken en dvd’s zijn al wel eerder in te pakken, net als decoratie/accessoires, kleding en schoenen die niet in seizoen zijn (voor ons dus winterkleding).
  • Begin niet te vroeg maar ook zeker niet te laat met inpakken. Bedenk of je alles ingepakt wil hebben voor je gaat klussen of niet. Wij doen dit wel, afgezien van de dingen die we de laatste weken nog nodig hebben.  Ik heb al meerdere malen de vraag gekregen waarom ik al ben begonnen met inpakken, wij krijgen hopelijk over iets meer dan een week de sleutel en aangezien mijn vriend fulltime werkt hebben we alleen 2 weekenden om in te pakken.  

De verhuizing

  • Vraag rond of er mensen kunnen helpen met klussen en/of verhuizen. Verhuizen met vrienden en/of familie is niet alleen heel gezellig maar zo gaat het ook heel snel.
  • Zorg er voor dat er een duidelijk plan is, en een leider. Als iedereen het op de manier doet die hij/zij logisch vind wordt het een chaos. Leg je tactiek ook goed uit aan iedereen zodat het duidelijk is.

5 thoughts on “Verhuisseries #1”

  1. Handig omschreven zo!
    Ik had vorig jaar rond onze verhuizing ook allemaal dit soort lijstjes 🙂 Je komt nog best veel dingen tegen die moeten gebeuren! Handig om dan overzicht te hebben.

    Wat heb je trouwens een leuke blog!

  2. Ik had ook allemaal van die to do lists gemaakt en dat viel uiteindelijk allemaal in de soep omdat alles zo anders liep dan we gepland hadden. Uiteindelijk stonden er overal dozen en kisten waar ik iets uit nodig had, en dat was omdat we 10 weken bij mijn schoonouders moesten wonen ivm de verbouwing. Maar dat hebben jullie niet dus het zal vast beter gaan haha…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge